۱۶ آذر ۱۳۸۶، ۹:۳۸

حضور قطعه‌سازان ایرانی در بازارهای روسیه

حضور قطعه‌سازان ایرانی در بازارهای روسیه

سرپرست دفتر خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران از حضور شرکت‌های قطعه‌ساز ایرانی در بازارهای روسیه خبر داد و گفت: به زودی قراردادهای مطلوبی در خصوص صادرات قطعه خودرو ساخت ایران به روسیه امضا می‌شود.

محمد امین چاروسه در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به پتانسیل‌های مطلوب قطعه‌سازان ایرانی برای حضور در روسیه تصریح کرد: در حال حاضر تعدادی از شرکت‌های ایرانی در روسیه به قطعه‌سازی مشغول هستند، اما هدف ما پیوستن به زنجیره خودروسازان روسی است؛ چراکه اتصال به این زنجیره نه تنها ما را به بازار روسیه بلکه به تمامی خودروسازهای بزرگ دنیا وصل می‌کند.

سرپرست دفتر خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران افزود: این درحالی است که تمامی خودروسازهای بزرگ دنیا نظیر جنرال موتورز، فورد و بسیاری از شرکت‌های ژاپنی سایت‌های خود را در این کشور مستقر کرده‌اند.

وی تصریح کرد: روس‌ها با شرکت‌های بزرگ خودروساز دنیا جوینت (قرارداد همکاری) شده و تحت لیسانس آنها و به صورت مستقل در حال تولید خودرو هستند. بنابراین اتصال ایران به بازار تامین قطعات خودروی این کشور می‌تواند گامی موثر در ارتباط ما با سایر شرکت‌های بزرگ خودروساز دنیا باشد.

چاروسه با اشاره به جایگاه مطلوب سمند در روسیه افزود: تصور ما بر این است که ایران می‌تواند در بازار روسیه به لحاظ تامین قطعات خودرو مزیت بیشتری داشته باشد. به همین دلیل سمینار توسعه تجاری صنعت قطعات و مجموعه ساخت خودرو ایران با هدف معرفی توانمندی‌های ایران در زمینه قطعه‌سازی و امکان‌سنجی نیازهای روسیه 28 آذرماه همزمان با دومین نمایشگاه بین‌المللی قطعات و مجموعه‌های خودرو برگزار می‌شود.

این مقام مسئول در سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه ایران خط تولید خودرو در روسیه ندارد، تصریح کرد: هم‌اکنون خودروی سمند به روسیه صادر و در مقابل "ون غزال" از آنجا به کشور وارد می‌شود اما بحث اصلی ما تامین قطعات خودروی "کاماز" است که در حال تولید در روسیه است.

سرپرست دفتر خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران تصریح کرد: بر این اساس، کارگروه توسعه صادرات قطعات و مجموعه‌های خودرو با حضور تمامی دستگاه‌های ذیربط اعم از وزارت امورخارجه، صنایع و معادن، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، شرکت‌های خودروساز، انجمن قطعه‌سازان و شرکت‌های بزرگ قطعه‌ساز در سازمان توسعه تجارت تشکیل و دو سرفصل عمده فعالیت آن تعریف شد.

به گفته وی، سرفصل اول موضوع بازاریابی و اطلاع رسانی در خصوص بازار این کشور و سیاست‌گذاری‌ها بود که بر این اساس شرکت‌های ایرانی در دو نمایشگاه قطعه‌سازی روسیه حضور یافته و نیازمندی‌های آنها را دریافت کردند.
چاروسه افزود:همچنین در این راستا کتابی از وضعیت فعلی بازار روسیه و منتشر شد و دو هیئت تجاری نیز به این کشور اعزام شدند.

وی از برگزاری سمینار توسعه تجاری صنعت قطعات و مجموعه ساخت خودرو ایران در تهران خبر داد و گفت: طی بازدیدهای کارشناسان سازمان توسعه تجارت از بازار خودرو کشور روسیه، مطالعات و شواهد حاکی از وجود پتانسیل‌های مطلوبی برای صادرات و قطعات و مجموعه‌های خودرو به فدراسیون روسیه مشاهده شد.

چاروسه خاطرنشان کرد: در این سمینار، 20 نفر از مسئولان خرید و تدارکات شرکت‌های خودروسازی روسیه حضور دارند که تصور می‌رود که در حاشیه آن چندین قرارداد جدید علاوه بر کارهای قبلی که ایران در روسیه انجام می‌داده، به امضا رسد.
به گفته وی، هیئت روسی علاوه بر بازدید از نمایشگاه و شرکت در سمینار، از کارخانجات اصلی تامین کننده قطعات خودروی ایران نیز بازدید می‌کنند.

کد خبر 599680

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha